In co-creatie ontstaat ook impact, een paar voorbeelden

green leaf photography
green leaf photography
The Mindsetter© by Gesa Döringer

"The Mindsetter©" is een innovatieve, oplossingsgerichte game ontwikkeld samen met Gesa Doringer om de Solution-Focused (SF) benadering in therapie of coaching toe te passen en te onderwijzen in workshops en trainingen.
Het spel, gespeeld op een 2x2m veld op de grond, creëert letterlijk ruimte voor cliënten en hun gewenste toekomst. Het heeft zich bewezen in het stimuleren van nieuwe ideeën en eerste stappen naar het gewenste resultaat van de cliënt.
Er zijn twee versies beschikbaar: één voor het onderwijzen van SF en een andere voor gebruik in therapie en coaching, waarbij deelnemers persoonlijke doelen stellen en samenwerken.

Lees ook deze mooie review.

CRM-game by Martini Academie/Ziekenhuis

Ontdek de dynamische wereld van Crew Resource Management (CRM) met de CRM-game van de Martini Academie!
Deze unieke methode, bestaande uit 15 onderdelen gericht op human factors, is een essentiële toevoeging aan de CRM-trainingen en debriefing-sessies.
Stap letterlijk in de schoenen van teamdynamiek en effectieve communicatie.
Perfect voor teams die hun vaardigheden naar een hoger niveau willen tillen in een interactieve en meeslepende setting. Til je teamwerk naar nieuwe hoogten met de CRM-game en ervaar de kracht van samenwerking!

Als spin-off is er ook de SUG-game ontwikkeld.

SamenSpel Game© by Hoge school Utrecht

Digipoly is een spel dat ontworpen is met het doel om het gesprek over digitale geletterdheid in het onderwijs aan te wakkeren.

Het haalt inspiratie uit het klassieke bordspel Monopoly, maar met een moderne draai: het spel draait volledig om digitale geletterdheid en het belang van digitaal burgerschap.

Luister ook eens naar deze DigiSnacks-aflevering over DigiPoly.

DigiPoly© by Denise Brilman

In dit spel kruipen studenten (of docenten, beroepskrachten) in de huid van een mantelzorger, vriend, buur, vrijwilliger of....

In deze rol komen zij terecht bij allerlei vragen en gebeurtenissen. Met de antwoorden die studenten gezamenlijk bedenken kunnen zij fiches verdienen. De vragen en gebeurtenissen zijn algemeen en daarom op verschillende casussen en inhouden toepasbaar.

We hopen het hiermee makkelijker (en leuker) te maken om kennis over informele zorg in te bedden in de opleidingen Social Work en Verpleegkunde.

Materiality Mastermind (CSRD):
De game is gericht op het creëren van een dubbele materialiteits-matrix, we maken een versneld en vereenvoudigd format dat nog steeds de kernconcepten behandelt en daarna kan worden doorgepakt; bv. de CSRD-inventarisatie kan nu worden ingevuld, waar/hoe moet over worden gerapporteerd en waarover/waarom niet? Hier hebben wij ook een game voor uiteraard!

Harmonie Quest: Het Pad van Betekenis
In dit boeiende spel reis je langs het Pad van Betekenis, op zoek naar de ultieme harmonie tussen hoofd en hart - dé mindset voor een betekenisvollere wereld.